A versenyzk szombati nyilatkozatai Szahrbl
A5.hu 2014.04.06. 00:17

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (21/11/10)
Ma nem voltunk elg gyorsak. Tegnap elgedett voltam, de ma dleltt nem volt j, hogy megforgattam az autt, mert megsrlt. Nem lehet megmondani, mekkora erhats rte. Ahogy elindultam a kvalifikcin, csak arra koncentrltam. Kimi Rikknennel szoros csatt vvtam, s nem sok kellett, hogy bejussak a Q3-ba, de ilyen az let. Van egy plusz szett gumink holnapra, s szerintem a futam majd lel, akkor pedig tmadhatjuk a rivlisokat a pontszerzs remnyben. A sebessgem tetszett a hossz etapon, de a rviden is, hiszen ma lthattuk Dantl, mire vagyunk kpesek. Nehz lesz holnap elzni, de azon leszek.
Daniel Ricciardo (13/3/13)
Klassz volt a mai nap, de a 10 helyes rajtbntets miatt a holnap mr nem lesz annyira remek. Ettl fggetlenl rlk a kvalifikcin elrt eredmnyemnek, mert elgedett voltam a teljestmnyemmel a hossz etapokon mindkt keverken. Taln egy garnitrval tbb abroncsot megsproltam a tbbieknl, remlhetleg holnap fel tudom hasznlni ara, hogy tvgjak a meznyn. Ma mindent beleadtam, gyhogy a magam rszrl elgedetten zrtam. Azt gondolom, Seb s n egyarnt nagyon kszlnk, hogy j futamot menjnk.
MERCEDES
Nico Rosberg (2/1)
Fantasztikus jra pole pozcibl indulni itt, Bahreinben. Nagyon lvezem a plyt, s a GP2-es cmemet is itt szereztem, szval kellemes emlkeket rzk innen. Eddig jl alakult a htvgnk, a szabadedzsek alatt javtani tudtam a tempmon, gy ers kvalifikciban remnykedtem. Az j technolgival nehz megoldani, hogy minden tkletesen mkdjn, s radsul a belltsokat is eltalljuk, ma este mgis knyelmesnek reztem az autt, ssze tudtam hozni nhny igazn j krt. Mr vrom a versenyt, mivel jl teljestettnk magas zemanyagszinten. A gumikopssal viszont vigyznunk kell.
Lewis Hamilton (1/2)
Ma elg j eredmny szmunkra a msodik hely. Az utols krben hibztam, ami kr. De a csapatnak j, hogy mindkt aut az els sorbl indul. Fantasztikus munkt vgeztek a srcok a htvgn a belltsokkal. Sokat teszteltnk itt a szezon kezdete eltt, ami segtett. Jnak reztem a kocsit, de a szabadedzseken hatrozottan jobbnak, mint a ma esti idmrn. Nem tudom mg, hogy mirt, de alaposan tnzzk majd ma este az adatokat, hogy beazonostsuk a problmt holnapra. Gratullok Nicnak, remek munkt vgzett eddig ezen a htvgn, s nagyon gyors volt a kvalifikcin. rlk, hogy a csapattrsam indul a pole pozcibl, s nem valaki ms.
FERRARI
Fernando Alonso (7/10/9)
Mint mindig, ma is a maximumra trekedtnk. Meg kell vrnunk, hogy az aut visszarjen a parc fermbl, hogy kidertsk, mi miatt vesztett a kocsi az erejbl a Q3-ban. Az itteni tli tesztels sorn mr lttuk, hogy a Mercedes-motort hasznl csapatoknak a hossz egyenesek miatt fekszik ez a plya. A szabadedzsek s a kvalifikci els kt szakasza alapjn viszont taln kicsit elkelbb helyben remnykedhettnk volna. Most viszont mr csak arra gondolhatunk, hogy holnap miknt rjnk el j eredmnyt. A rajt kulcsfontossg lesz, Ricciardo bntetse miatt a tiszta oldalrl indulunk. Aztn a legjobb stratgival kell elhozakodnunk, kt- s hromkillsos megoldsok kzl vlaszthatunk. Sok mlik azon, hogy a gumik hogy hasznldnak: azt hiszem, hogy az alapjn, amit alacsonyabb hmrskleten lttunk, a kzepes keverkek okozhatnak meglepetst.
Kimi Rikknen (10/6/5)
Meglehetsen elgedett vagyok az idmrmmel, mert ma dlelttig nem reztem knyelmesnek a kocsit, de hittem abban, hogy j eredmnyt rhetnk el, s gy is lett. Minden terleten javulunk, a motorral, az adatkirtkelssel, az elektronikval s az j alkatrszek felszerelsvel is, gy sokkal jobbnak rzem mr az aut elejt. Persze mg nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnnk. De gy rzem, j ton haladunk s megvannak a megfelel szakembereink ahhoz, hogy elrbb lphessnk. Nehz megmondani, hogyan zajlik majd a holnapi verseny, mert a tegnapi szimulcik sorn szenvedtem a kzepes keverken, mg az egyensly a lgy keverken volt jobb. Tudjuk, hogy nem harcolhatunk a Mercedesszel, de a mai eredmny utn sokkal magabiztosabb vagyok, mint az elz futamokon s mindent megteszek a j eredmnytrt.
LOTUS
Romain Grosjean (20/16)
Szoros volt a csata a Q2-be jutsrt. Tudtuk elre, hogy nagyjbl ebben a pozciban vagyunk, j ltni, hogy igazunk lett. Ha sszessgben nzzk a htvgt, szenvedtnk a plyn. Este vezethetbb az aut. Termszetesen a 16. hely nem nagy eredmny, gyhogy nem vagyunk vele elgedettek, de rlk, hogy j irnyba halad a csapat. Meg kell rtennk, mirt tartunk ott, ahol, mi az oka, hogy nem tudjuk kiaknzni az autban rejl ert. Remlem, a versenytempnk jobb lesz.
Pastor Maldonado (18/17)
Nem azrt vagyunk itt, hogy a 16-17. helyen szerepeljnk, mert ez kibrndt. sszpontostanunk kell, s mg jobban fejleszteni az autt, hogy felzrkzzunk a tbbiekhez. Jelen pillanatban lass s nehezen vezethet az autnk. A megbzhatsg tern viszont javultunk. A problmk eddig elkerltek minket a htvgn, remlhetleg ez gy is marad. A versenytempnk jobb, mint a kvalifikcis. Mr vrom a futamot, megltjuk, mit tehetnk.
MCLAREN
Jenson Button (6/7/6)
Br nem oda kvalifikltuk magunkat, ahol lenni szerettnk volna, mgis azt mondom, csapatknt tbb-kevsb tkletes munkt vgeztnk a htvgn. Nagyon szoros volt a verseny, megtettnk mindent, amit tudtunk, kzel jrtunk a negyedik pozcihoz. Ilyenkor csak azt teheted, hogy a lehet legtbbet kihozod az autbl, s mi ezt tettk. A ngy Eurpn kvli verseny arrl szl, hogy ahny pontot csak tudsz, sszeszedj. Az els kt versenyen ez egszen jl sikerlt, s most is folytatnunk kell ezt. Nem mi vagyunk a leggyorsabbak, ebbl kell a lehet legtbbet kihoznunk. Remek lenne holnap egy dobogs helyezs, de nehz lesz, mivel az els kt helyet kibrelte a Mercedes egszen addig, amg az autik megbzhatak. De legynk pozitvak, van eslynk, hogy a top pozcikrt harcolhatunk, s a harmadik hely csak hrommal jobb annl, mint ahonnan rajtolunk.
Kevin Magnussen (11/9/8)
szintn szlva nem vagyok teljes mrtkben elgedett a mai idmrs helyezsemmel. Azt remltk, hogy a hvsebb leveg nagyobb elnyt jelent majd neknk s minket segt kicsit jobban, de nem gy trtnt. Jenson remek munkt vgzett, s kicsit tbbet hozott ki az autbl, mint n, valsznleg a maximumot, amire brki kpes lett volna ezzel a kocsival. A versenytempnk taln jobb, mint a kvalifikcis volt, remlhetleg versenykpesebbek lesznk holnap ennek ksznheten. A pontszerzsrt foly harc kells kzepn lehetnk. Ehhez azonban elszr is tisztn kell rajtolnom holnap. Nem akarok krt tenni az els szrnyamban az els kanyarban.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (8/12/11)
A Q2-ben futott krm nem volt a legjobb. Hibztam a 11-es kanyarnl, szlesre vettem, s rmentem a kerkvetre – ezzel elrontottam azt a krt. Pr tizedet vesztettem, s ezrt nem jutottam be a Q3-ba. Szerintem mg mindig j futamot produklhatok, ezrt optimista vagyok. Pnteken megmutattuk, hogy j a versenytempnk, s ma megsproltam pr szett lgy gumit. Holnap fontos lesz a stratgia, hogy elrbb jussak, mert most a hvsebb hmrsklet miatt valsznleg knnyebb lesz kezelni a gumikat, mint Malajziban.
Sergio Prez (3/5/4)
Nagyszer kvalifikcit futottunk, a csapat fantasztikusan dolgozott, hogy ilyen versenykpes autt kaptam. Az els kt futamon tapasztalt problmk utn most elszr reztem gy, hogy megmutathatom az autban rejl potencilt. Szerintem kzelebb lehettnk volna az lmeznyhz, de nem tudtam rendesen felmelegteni a fkeket a Q3-as utols prblkozsomnl, ezrt nem sikerlt javtanom az idmn. Mr elre gondolkodtunk egy kicsit, s a pdiumot clozzuk. Ehhez remek pozciban llunk, s megprblom a legtbbet kihozni belle. J emlkeim vannak errl a plyrl, de holnap mg szebbeket szeretnk gyjteni.
SAUBER
Adrian Sutil (15/18/22)
Ma nem lehetett tl sok mindent tenni, habr a Q2-be bejuthattam volna. Sajnos tl lassak vagyunk az egyenesekben, s szemly szerint n szenvedek amiatt is, hogy tlslyos az aut. Csak egy krt mentem, mivel a msodik prblkozsomnl forgalomba kerltem, gy azt a krt flbehagytam. Mostantl a futamra kell koncentrlnunk, hogy jobban szerepeljnk. Nehz lesz pontokat szerezni. Dolgozunk az autnk, s azt gondolom, mire Eurpba rnk, feljebb lpnk a rangltrn. Mr vrom, hogy ott tartsunk, minden ermmel erre trekszem.
Esteban Gutirrez (14/15)
Elgedett vagyok a mai eredmnnyel. Sikerlt tbb gyors krt sszeraknom. Ksznettel tartozom a csapatnak, a visszajelzseim lapjn kivlan eltalltk a balanszot. Elre kell tekintennk, s kemnyen dolgozni, mert elgg le vagyunk maradva ahhoz kpest, hol szeretnnk tartani. Remek csapatom van, s ezrt hajtunk. Ma mindent kihoztam az autbl. A hidegebb aszfalton mskpp mkdnek a gumik. Pozitvan llok a holnapi futamhoz, de a tempnk mg nem elg j ahhoz, hogy a legjobb 10-ben szerepeljnk. Mindamellett biztos vagyok benne, hogy a jvben rendszeres pontszerzk lesznk.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (12/14)
A csapat ma is j munkt vgzett, olyan autt raktak alm, amit knyelmesen vezethettem. J rzssel vezettem a Q2-ben. Tegnaphoz kpest nagy lpst tettnk elre, br erhinyt reztem a kocsiban. Ezt mg ki kell vizsglnunk. De maradnunk kell a pozitv gondolkodsnl, mert a 14. rajtpozci nem is olyan rossz, innen minden lehetsges. Csak tovbbra is koncentrlnunk kell.
Daniil Kvyat (9/13/12)
Egy kicsit csaldott vagyok, s csodlkozom, hogy csak a Q2-be jutottam be. A htvgi tempnk alapjn elg gyorsak lettnk volna ahhoz, hogy bejussunk a Q3-ba. De sajnos a tbbiek lekrztek, s nem tudtunk eleget fejldni, szval ez nem volt egy j kvalifikci szmunkra. Ma este kielemezzk ezt, s remlhetleg ers versenyt futhatunk holnap.
WILLIAMS
Felipe Massa (5/8/7)
Nem volt knny a kvalifikci. A Q3-ban futott kr folyamn hibztam prat, mert tlkormnyzott volt az aut. Emiatt idt vesztettem, sokkal gyorsabb lehettem volna. A 7. pozcibl rajtolok holnap Daniel Ricciardo bntetse miatt, s mivel hossz a verseny, brmi megtrtnhet. Versenykpesnek tnnk, amit j ltni.
Valtteri Bottas (4/4/3)
Kivl idmr volt, azt gondolom, mindent kihoztunk ma az autbl. A Red Bull bntetse miatt a 3. vagyok. Az elmlt kt futam utn j volt vgre ltni az aut igazi erejt szombaton. Nem tettnk meg tl sok krt a htvge folyamn, szval mg van min javtani a futamig. De ha a stratgink helyes, s kihasznljuk a lehetsgeinket, akkor j eredmnyre hajthatunk.
MARUSSIA
Jules Bianchi (17/20/17)
Elg j volt ma az aut balansza. Az egyenesben idt vesztettnk, kb. 3 tizedet. Azt hittem, mr orvosoltuk ezt a problmt, de mgsem, gy nem sikerlt Kamui Kobayashi el kerlnm. Meg kell vizsglnunk, mirt trtnt ez, hogy visszatrjnk a Caterhamek el. Remljk, holnap javulni tudunk, de kemny menet lesz.
Max Chilton (22/22/21)
Kiss kibrndtott az idmr, mivel azt gondoltam, hogy kzelebb leszek a Q2-be jutshoz. Ha minden sszell, ez gy is van, s ha megnzzk az idket, ltszik, hogy fejldtnk. Nem rtk el a mai lehet legjobb teljestmnyt, de szerintem holnap jobban megynk.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (16/19/18)
A tegnapiakhoz kpest a mai szabadedzs sokkal jobb volt. A srcok nagyon kemnyen hajtottak, hogy a pihenidig befejezzk a munkt az autn, s tnyleg jl felksztettk szombatra. A harmadik trningen elg jl teljestett, egy kicsit tlkormnyzott volt, de a dlutni plyahmrskletek miatt ez vrhat volt. Mivel este tudtuk, hogy hvsebb lesz, nem akartunk vltoztatni a belltsokon. A kvalifikcin az els prblkozsom jl sikerlt. Mivel gy reztem, a kvetkez krben nem tudnk javtani azzal a szett lgy gumival, visszamentem a boxba, s vrtam. 3 perccel a vge eltt jabb gyors krre hajtottam ki, s mindent kihoztam az autbl. Kb. 4 tizeddel maradtam le a Q2-rl, nagyjbl ez a vals teljestmnynk. Most tudtuk elszr kihozni a maximumot az autbl. Mr tudjuk, min kell fejlesztennk. Malajziban lttuk, hogy a versenytempnk j, de a kvalifikcin mg javulnunk kell, hogy elcspjk a Lotust s a Saubert – ez a clunk. Holnap szerintem sokkal jobb pozciban lesznk, mint az els kt helysznen, fleg a tegnap elvgzett munknak ksznheten.
Marcus Ericsson (19/21/20)
Nyilvnval a tegnaphoz kpest tett elrelpsnk, ezrt ksznet jr a csapatnak. Az utols lgy gumis krmn az egyni legjobb idmet autztam a htvgn. Javult az aut a fktvokon, s sszessgben a balansz is sokkal jobb lett. gy vgtam neki az idmrnek, hogy remnykedtem, harcolhatok a kzvetlen rivlisaimmal. j lgyakkal kezdtem a Q1-et, de az els krben elfkeztem, gy idt vesztettem. Mivel azokbl az abroncsokbl mr nem lehetett semmit kihozni, visszamentem a garzsba. Az edzs vgn futottam jabb krt, a htvge legjobbjt, de mg mindig lett volna mit javtani. sszessgben elgedett vagyok a szombattal. Eddig nagyon j a megbzhatsgunk, s ma fejldtnk, gyhogy ers versenyre szmtok.
* A pilta neve utn zrjelben az els szm a 3. szabadedzs, a msodik a kvalifikci eredmnyt, a harmadik szm pedig a bntetsek utni vgleges rajthelyet jelenti.
|