Webber Monacóban is domináns győzelmet aratott
A5.hu 2010.05.17. 06:47
Bár a Safety Car háromszor is lenullázta az előnyét, és a hajrában az orra előtt ütközött össze két lekörözött, Mark Webber Monacóban is biztos győzelmet aratott Sebastian Vettel és Robert Kubica előtt. Michael Schumacher az utolsó kanyarban megelőzte Fernando Alonsót, de megbüntették érte, így pontot sem szerzett.
Barcelona után Mark Webber Monacóban is rajt-cél győzelmet aratott, aki annak ellenére sem zökkent ki a ritmusból, hogy az eseménydús versenyt négy Safety Car-periódus is megszakította. A Red Bull sikerét Sebastian Vettel második helye tette teljessé, aki már a rajtnál megelőzte Robert Kubicát, így a lengyel végül a pódium legalsó fokára állhatott fel.
A dobogósok mögé a rajthelyüket megőrző Felipe Massa-Lewis Hamilton duó zárkózott fel, míg a 6. helyet egy, a sportfelügyelők által is vizsgált manőverrel Michael Schumacher happolta el a boxból rajtoló Fernando Alonso orra elől.
Az utolsó pontokat Nico Rosberg és a Force India párosa csipegette fel a mindössze 12 célba érő versenyzőt számláló futamon.
A piros lámpák kialvása után a két Red Bull rugaszkodott el a legjobban, faképnél hagyva a 2. rajtkockából induló Kubicát, de Rubens Barrichello is átugrotta a két Mercedest, akik időközben helyet cseréltek. Bár a versenyzők magát a rajtot ép bőrrel megúszták, az alagútban falnak csapódó Nico Hülkenberg miatt már az első körben pályára küldték a Safety Cart.
Ennek senki nem örült jobban Alonsónál, aki levetve a szuperlágy keverékeket anélkül válthatott a strapabíróbb közepesekre, hogy időt vesztett volna riválisaihoz képest. A spanyolnak Hülkenberg mellett ráadásul Jenson Buttonnal sem kellett már számolnia, a brit motorja ugyanis még a biztonsági autó mögött elfüstölt.
Az újraindítást követően Webber fokozatosan szakadt el Vetteltől, míg Alonso az alagút utáni sikánban előzgetve szép lassan bedarálta az újonccsapatok versenyzőit. Az élmezőnyből látták, hogy a spanyol stratégiája kiválóan alakul, ezért a McLarennél úgy döntöttek, már a 18. körben kihívják az 5. helyen haladó Lewis Hamiltont.
A brit ezzel elindította a már szokásosnak mondható lavinát, és a következő körben Massa, Schumacher, Barrichello és Tonio Liuzzi is követte példáját. Míg azonban Massa és Hamilton a spanyol előtt tudott maradni, a többiek már csak mögé tudtak kihajtani. A bolyból Rosberg számított a kakukktojásnak, aki inkább megpróbált minél tovább hasznot húzni a szuperlágy gumikból.
Eleinte úgy tűnt, a német taktikája lehet a nyerő, hiszen míg közvetlen riválisai még csak próbáltak életet lehelni a friss közepes keverékeikbe, Rosberg sorra futotta a leggyorsabb köröket. Mindaddig, míg be nem ragadt az időközben szintén szervizelő Webber mögé. A Mercedes versenyzője 5 kört töltött az ausztrál nyomában, ami ahhoz vezetett, hogy kiállása után megint csak Schumacher mögé tudott kihajtani.
A Safety Car miatt Webber nem tud meglógni
A kiállások után Webber már több, mint 11 másodperces előnyt halmozott fel Vettellel szemben, ez azonban egy szempillantás alatt szertefoszlott, amikor Barrichello autója a Massenet kanyarban hirtelen kitört, és felkenődött a palánkra, ami miatt ismét beküldték a Safety Cart. Balesete után a brazil egyébként annyira dühössé vált, hogy még a pilótafülkéből kihajította a kormánykereket, amin az egyik Hispania át is hajtott.
Webber nem keseredett el, hogy vérrel-verítékkel összeszedegetett előnyét lenullázta a biztonsági autó, és az újraindulásnál ismét körről körre szakadt el csapattársától. Hét körrel később már 2.3 másodperc volt kettejük közt a különbség, hogy aztán egy meglazuló csatornafedél miatt megint beküldjék a Safety Cart.
A két Red Bull-ost így ismét csak hajszálak választották el egymástól, Vettel azonban az újabb esélyt sem tudta kihasználni, mivel Webber az egyre könnyebb autóval sorra autózta a leggyorsabb köröket, nem egy esetben fél másodpercet verve csapattársára.
Bár ekkor úgy tűnt, a mezőny már szép csendben becsorog a célba, Jarno Trulli nem így gondolta. Az olasz nem tudta elviselni, hogy Karun Chandhok hosszú körökön keresztül előtte vánszorgott, ezért 4 körrel a vége előtt dűlőre akarta vinni a dolgot. A Lotus pilótája a Rascasse belső ívén bebújt riválisa mellé, de miután összeértek kerekeik, Trulli átugratott Chandhok kocsija felett, és csak centiméterekkel került el az indiai fejét.
A karambol miatt negyedszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, és mivel a versenyigazgatóság csak az utolsó körben hívta ki azt, a mezőnynek a szabályok szerint szép komótosan kellett volna célba érnie, miközben sárga zászlós figyelmeztetés van érvényben. A versenyirányítás mindazonáltal magának ellentmondva zöld jelzést adott a pilótáknak, ezért az első Safety Car vonalhoz érve Schumacher azonnal lecsapott a 6. helyen haladó Alonso apró hibájára, és megelőzte őt.
Webber mindazonáltal nem zavartatta magát, és magabiztos győzelmével átvette a vezetést a világbajnoki tabellán. Noha Vettel szintén 78 ponttal áll, az ausztrálnak ez már idénybeli második győzelme volt. Újabb kettős győzelmével már a Red Bull is vezeti a konstruktőri bajnokságot.
Monaco Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault 1h50:00.000
2. Vettel Red Bull-Renault + 0.448
3. Kubica Renault + 1.600
4. Massa Ferrari + 2.600
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.300
6. Alonso Ferrari + 6.300
7. Rosberg Mercedes + 6.600
8. Sutil Force India-Mercedes + 6.900
9. Liuzzi Force India-Mercedes + 7.300
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 8.100
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 9.100
12. Schumacher Mercedes + 25.700*
13. Petrov Renault + 5 kör
*20 mp büntetés
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:15.192
Kiesők:
Pilóta Csapat Kör
Chandhok HRT-Cosworth 71
Trulli Lotus-Cosworth 71
Kovalainen Lotus-Cosworth 59
Senna HRT-Cosworth 59
Barrichello Williams-Cosworth 28
Kobayashi Sauber-Ferrari 27
Di Grassi Virgin-Cosworth 26
Glock Virgin-Cosworth 23
De la Rosa Sauber-Ferrari 22
Button McLaren-Mercedes 3
Hulkenberg Williams-Cosworth 1
|