Vettel kettős győzelemre vezette a Red Bullt Sepangban
A5.hu 2010.04.05. 14:17
Két élről történő kiesést követően Sebastian Vettel Malajziában megszerezte első idei győzelmét, miután a rajtnál megelőzte Red Bull-os csapattársát, Mark Webbert. A várakozások dacára végig száraz versenyen Fernando Alonso alatt elromlott a Ferrari, így Felipe Massa vette át a vezetést a vb-tabellán.
Sebastian Vettel vezetésével a Red Bull kettős győzelemmel büntette meg az időmérőn betliző, és csak a pontszerző helyek végére felkapaszkodó Ferrarit és McLarent a Malajziai Nagydíjon.
A dobogó legalsó fokára a pozícióját végig biztosan őrző Nico Rosberg léphetett fel, akit Robert Kubica és Adrian Sutil követett a sorban. A látványos előzésekkel előrekerülő Lewis Hamilton végül a 6. pozícióig jutott, maga mögé utasítva Felipe Massát, és a gumijaival bajlódó Jenson Buttont, míg az utolsó pontokat - életükben először - Jaime Alguersuari és Nico Hülkenberg csipegették össze.
Michael Schumacher és Fernando Alonso ezúttal pont nélkül zárt, mivel a német autóján az első gyanú szerint eltört a bal hátsó felfüggesztés, az egész versenyen váltóhibával küszködő kétszeres világbajnok Ferrarija pedig két körrel a leintés előtt végleg kilehelte a lelkét.
Bár az előrejelzések szerint az esőnek a rajt után negyedórával már a sepangi pályát kellett volna mosnia, a sötét felhők az egész futam során elkerülték a versenyhelyszínt. A pilóták így 24 fokos pálya -és 26 celsiusos levegőhőmérséklet mellett várhatták a piros lámpák kialvását - már, aki eljutott a rajtrácsig.
Pedro de la Rosa Ferrari-motorja ugyanis a célegyenesre vezető úton megadta magát, a spanyol így el sem tudott rajtolni. Kis híján így járt Rubens Barrichello is, aki bár eljutott a rajtrácsig, az induláskor lefulladt a motorja, ám csodával határos módon senki sem trafálta telibe.
Az élen mindeközben a két Red Bull kapta el a legjobban a rajtot, ám az első kanyarból kijövet már a 3. helyről induló Vettel fordult el az élen. Mark Webber a 4-es fordulóban még bepróbálkozott, a német azonban sikeresen verte vissza csapattársa támadását.
Az ausztrál sorsa ezzel tulajdonképpen meg is pecsételődött, mert hiába tartotta végig Vettel tempóját, megelőzni nem tudta, és mivel a csapatok általában az elől álló versenyzőt részesítik előnyben a kiállásoknál, abban sem bízhatott, hogy a boxban lehagyja a németet.
Eközben a rajtrács végéről induló "nagy négyes", Hamilton, Massa, Button és Alonso is megkezdte a felzárkózást - ezt a legeredményesebben a 2008-as világbajnok tette. A 20. kockából rajtoló brit az első kör végén már a 13. helyen állt, a harmadikban pedig már pontszerző pozícióban, igaz a Vitalij Petrovval szembeni manőveréért figyelmeztetésben részesítették.
Bár néhány helyet riválisai is javítottak, Massáék képtelenek voltak lemásolni Hamilton menetelését. Button ekkor úgy döntött, Melbourne-höz hasonlóan megint korán kiáll kereket cserélni, így már a 12. körben meglátogatta a szerelőit. A McLarnennél remek munkát végeztek, a brit ugyanis a Ferrarik mögé tért vissza a pályára, ráadásul egyre másra autózta a leggyorsabb köröket. Ekkor úgy tűnt, megint Button taktikázott okosan.
Az elrontott kerékcserével lőttek Webber esélyeinek
Az élen közben változatlan maradt a helyzet, Vettel biztosan őrizte 1 másodperc körüli előnyét Webberrel szemben, míg a mögöttük haladó Rosberg egy pillanatig sem jelentett rájuk veszélyt. Az egyetlen változást ekkor az jelentette, hogy a 6. helyen haladó Schumacher Mercedesében eltört a bal hátsó felfüggesztés, a német így kénytelen volt a pálya szélére húzódni.
A felzárkózó kvartettből ekkor a keményebb gumikon száguldó Buttonnak állt a zászló, ám Hamilton is végig tiszta pályán haladhatott, mert előbb Sutil, majd Kubica is kiállt előle kereket cserélni. Az igazság pillanata a 30. körben érkezett el, amikor kiállása után Hamilton néhány centivel csapattársa elé jött ki a boxból, és a friss gumikon simán faképnél hagyta.
Közben az élen is megkezdődtek a kerékcserék, és ahogy arra számítani lehetett, a Red Bull az 1. helyen álló Vettelnek adta meg a lehetőséget, hogy először szervizeljen. A német hatalmas rössel érkezett meg szerelőihez, és a boxból kihajtó körét is megnyomta, ám pozícióját csak akkor érezhette teljes biztonságban, amikor az egy körrel később kiálló Webber jobb első kerekét csupán hosszas munkával tudták rögzíteni a Red Bull szerelői.
Az ekkor 6-7. helyen haladó ferrarisok közül először Massa állt ki a 25. körben, és a friss gumikon rohamtempóban közeledett az abroncsait már 13 kör óta nyúzó Buttonhoz. A brazil utol is érte riválisát, megelőzni viszont csak a 43. körben sikerült. Ekkor már a szintén új garnitúrát használó Alonso is ráesett Buttonra, kettejük csatáját azonban a spanyol motorhibája végleg eldöntötte.
Bár a futam utolsó szakaszában Hamilton is mindent bevetett, hogy megelőzze a 5. helyen haladó Sutilt, a sorrend a leintésig már nem változott, így az első két versenyen megbízhatósági gondokkal küszködő Red Bull maximális pontszámmal vágott vissza ellenfeleinek.
Az új istállók csatáját az idén először célba érő Virgin nyerte, a 14. helyet megkaparintó Lucas di Grassi a Hispania párosát, valamint a verseny végén már 2 perc fölötti köridőket autózó Jarno Trullit utasította maga mögé.
Az eddigi három verseny teljesen eltérő eredményei a bajnoki tabellára is hatással voltak, mely élére az eddigi leghatékonyabb pontszerző, Massa ugrott 39 egységgel. Őt a friss futamgyőztes Vettel és Alonso követik egyaránt 37-37 ponttal, míg a Button-Rosberg páros is lőtávolban, 35-35 egységgel áll mögöttük.
Maláj Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault
2. Webber Red Bull-Renault + 4.8s
3. Rosberg Mercedes + 13.5s
4. Kubica Renault + 18.5s
5. Sutil Force India-Mercedes + 21.0s
6. Hamilton McLaren-Mercedes + 23.4s
7. Massa Ferrari + 27.0s
8. Button McLaren-Mercedes + 37.9s
9. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1m10.6s
10. Hulkenberg Williams + 1m13.3s
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1m18.9s
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
13. Alonso Ferrari + 2 kör
14. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 kör
15. Chandhok Hispania-Cosworth + 3 kör
16. Senna Hispania-Cosworth + 4 kör
17. Trulli Lotus-Cosworth + 5 kör
Kiesők:
Kovalainen Lotus-Cosworth 46 kör
Petrov Renault 32 kör
Liuzzi Force India-Mercedes 12 kör
Schumacher Mercedes 9 kör
Kobayashi Sauber-Ferrari 8 kör
Glock Virgin-Cosworth 2 kör
De la Rosa Sauber-Ferrari 0 kör
|